Minitest: Oriflame Aqua Rhythm

Under en längre tid har jag testat natt krämen från Oriflames serie Aqua Rhythm och nu känner jag mig redo för en recension.

Krämen ska återge huden förlorad fukt och på så vis förhindra för tidigt åldrande. Bland de aktiva ingredienserna hittar man Trehalose, som skyddar mot värme och kyla, samt den svenska rödalgen Furcella Lubricallis som ska hjälpa till att reparera hudens barriärfunktion och kapsla in fukt i huden.

Även om jag har kombinerad/fet hy så väljer jag oftast en nattkräm som återfuktar och lindrar än en som ska motverka glansig hy. På natten vill jag mer ta skydda och återfukta än bekämpa blankhet och har därför inget emot om en nattkräm känns ”tung” och ”fet”. Förvånande nog så känns Aqua Rhythm inte det minsta fet på huden. Man känner att det är en återfuktande kräm man smörjer in sig med men känslan i ansiktet är inte det minsta fet och inte heller ser man särskilt blank ut. Däremot märker jag inte direkt någon större skillnad mot hur min hud har uppfört sig annars. Möjligtvis är jag mindre torr i pannan (det enda område där jag kan bli torr) men det är nog allt. Och 365 kronor känns då lite för mycket att betala, hur härlig krämen än känns i ansiktet.

Betyg: 3/5

Lämna en kommentar