Nyhet! Garnier ”Micellar cleansing water”

Garniers micellära nyheter.

Micellära vatten och rengöringar har kommit på tapeten de senaste året och är något jag själv gillar att använda. Nu lanserar Garnier, till min stora glädje, sina micellära produkter i Sverige.

Ett micellärt vatten består av laddade partiklar som, för att uttrycka sig enkelt, ”kapslar in” smutsen och avlägsnar den från huden. Den mest kända micellära rengöringen är nog den från Bioderma men eftersom den, för oss i Sverige, är ganska svår att få tag på så välkomnar jag billigare och mer tillgängliga alternativ.

Både vattnet och rengöringsservetterna ovan har testats och får mer än godkänt. Rengöringsvattnet har jag använt tidigare eftersom min syster blev besatt av det när hon bodde i England (där det lanserades redan förra året) och servetterna testade jag häromkvällen då jag inte haft något smink på mig under dagen.

Givna användningsområden är så klart ögonen för att ta bort mascara men också som en rengöring på morgonen. Har du torr eller känslig hy kan det vara smart att minska på de vanliga tvättarna och då är ett milt micellärt vatten ett bra alternativ.

Både ”Micellar cleansing water” och ”Micellar cleansing wipes” finns ute i butik nu och kostar 69 respektive 55 kronor.

En reaktion på ”Nyhet! Garnier ”Micellar cleansing water”

  1. Pingback: Den tog slut: Perricone MD – Blue plasma cleansing treatment | My ruby red, ruby lips

Lämna en kommentar