Dr. Rescue för naglarna

dr.rescue

Nagelnyheter från Maybelline!

Amerikanska Maybelline lanserar produkter på löpande band och senast i raden är deras ”Dr. Rescue”-serie där vi sedan tidigare hittar läppbalsam och nu även nagelprodukter.

Jag är personligen inget fan av deras läppbalsam, helt enkelt för att de inte levererar den fukt som mina läppar behöver. Men många av mina skönhetskollegor gillar dem så det är nog bara en smaksam, vad man är van vid helt enkelt.

Jag är rätt kräsen när det kommer till nagellack också. Ett bra baslack och överlack kan få mina lackningar att hålla i nästan en vecka så det ska onekligen bli intressant att se hur de här nykomlingarna levererar. ”All in one” är som ni förstår ett all round-lack som kan användas för sig själv, som baslack eller som överlack. ”CC nails bascoat” är ett baslack som ska motverka och jobba bort missfärgningar och ”Gel effect top coat” ska ge den där glansiga ”geleffekten” som är så poppis just nu.

Mest spännande i skaran tycker jag ”SOS Nail Balm” är eftersom den utlovar ingen torktid och massvis med fukt för nagelbanden. Jag är personligen rätt så dålig på att komma ihåg att ta hand om dem så kanske det kan blir ändring på det nu?

Alla fyra finns hos H&M nu och hos övriga försäljare från vecka 10 till det facila priset av 49 kronor styck.

Lämna en kommentar