Den tog slut: Perricone MD – Blue plasma cleansing treatment

Perricone MD "Blue plasma cleansing treatment"

Perricone MD ”Blue plasma cleansing treatment”

För något år sedan jag var på en konsultation hos Dermalogica och fick rådet att skippa att tvätta ansiktet med vatten på morgonen. ”Använd en toner istället” var rådet. Där och då kändes det sådär men efter intåget av micellärt vatten, där alternativen numera finns i mängder, så gör jag faktiskt precis så. Med det i åtanke så köpte jag ”Blue plasma cleansing treatment” från Perricone MD för ett tag sedan.

Eftersom jag testar en hel del produkter så tog det ett tag innan jag öppnade flaskan och när jag väl gjorde det så blev jag inte överväldigad av innehållet. Inte så att ”Blue plasma cleansing treatment” är dålig, jag tycker bara inte att den är så speciellt. Dessutom är flaskan hemskt otymplig, det är väldigt svårt att få ut en bra mängd av innehållet så det är lätt att man slösar om häller lite för ovarsamt.

Hur är innehållet då? Inte riktigt som ett vatten utan mer som en lättflytande gel. Det känns skönt svalkande men inte så mycket mer. Hos Space NK har den bra omdöme där de som recenserar tycker att den hjälpt mot deras akne, men där kan jag säga att jag inte märkt någon skillnad, möjligtvis att jag haft något lugnare akneutbrott under den tiden på månaden men resultatet har inte varit så fantastiskt att jag tänkt på det där och då. Ser man till priset så kommer jag inte att köpa den igen. Då lägger jag hellre pengarna på ett micellärt vatten, typ ett från Bioderma eller Garnier.