Clinique High Lenghts Mascara

Förut använde jag alltid Cliniques High Impact Mascara men nu var det ett bra tag sedan. Nu ser jag att de lanserar en ny mascara: High Lenghts. Med en ”svängd pilbladsformad borste” blir fransarna enastående långa och separerade. Borsten är utformad så att den ska nå även de minsta fransarna från rot till topp.

Finns ute 9 augusti och kommer kosta 200 kronor.

Sommarfavorit: Jane Iredale So-Bronze 2

Jag är inte den som brukar använda särskilt mycket bronzer i mina sminkningar. Jag har alltid varit mer för rouge och tyckt att det känts lite jobbigt att använda något annat. Men den här sommaren har jag upptäckt So-Bronze i färgen 2 från mineralmärket Jane Iredale och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med resultatet. Man ser hälsosamt solkysst ut med en lätt ”glow” på kinderna. Priset är dock 545 kronor och det är kanske lite väl i överkant för särskilt mycket lyxkänsla får man inte av förpackningen direkt.